Ostrčilova 10/2557, Ostrava 702 00
Speciální pedagog |
Kateřina Nikelová |
tel.: 725 751 871 |
Konzultační hodiny: dle domluvy |
Metodik prevence 1. st. |
Mgr. Simona Podešvová |
Konzultační hodiny: dle domluvy |
|
Metodik prevence 2. st. |
Mgr. Jindřich Švub |
Konzultační hodiny: dle domluvy |
|
Výchovný poradce |
Mgr. Gabriela Chupáčová |
Konzultační hodiny: dle domluvy |
|
Školní asistent |
Helena Vrbová |
tel.: 720 952 994 |
Konzultační hodiny: Út: 7:00 - 9:00 Čt: 7:00 - 9:00 |
Učitel metodik - péče o nadané žáky |
Mgr. Jitka Kynčlová |
Konzultační hodiny: dle domluvy |
|
Školní psycholog |
Mgr. Lucie Svobodová, DiS |
tel.: 720 980 867 |
Konzultační hodiny: dle domluvy |
KOMPETENCE JEDNOTLIVÝCH PRACOVNÍKŮ ŠPP
Výchovný poradce
kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků
vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, a příprava návrhů na další péči o tyto žáky
zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám
metodické a informační činnosti zákonným zástupcům a ostatním pedagogům
Školní speciální pedagog
depistáž specifických poruch učení
speciálně pedagogická diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
úzká spolupráce s ostatními pracovníky ŠPP
individuální práce se žáky, pedagogy a rodiči při odstraňování nebo zmírňování projevů specifických poruch učení v dlouhodobém i krátkodobém horizontu
úzká spolupráce s PPP při realizaci stanovených doporučení
vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory
speciálně pedagogické intervence
příprava metodických činností a forem metodické pomoci pro pedagogické pracovníky školy
Školní asistent
Podpora přípravy na vyučování (žáci ohrožení na prospěchu, cizinci, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami)
Zprostředkování komunikace s rodinou, komunitou a školou (např. aktivity související se zajištěním pravidelné docházky)
Pomoc při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit
Úzká spolupráce s pedagogy
Podpora učiteli při administrativní a organizační činnosti učitele ve vyučování i mimo vyučování
Asistent pedagoga
poskytuje podporu jinému pedagogickému pracovníkovi při vzdělávání žáka či žáků se SVP
pomáhá při organizaci a realizaci vzdělávání,
podporuje samostatnost a aktivní zapojení žáka do všech činností
pomáhá žákům při výuce a při přípravě na výuku, žák je přitom veden k nejvyšší možné míře samostatnosti
pracuje podle potřeby se žákem nebo s ostatními žáky třídy, oddělení nebo studijní skupiny podle pokynů jiného pedagogického pracovníka a ve spolupráci s ním
Poskytuje nezbytnou pomoc žákům při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou
Školní psycholog
individuální případová práce se žáky s osobními problémy (konzultace, vedení)
konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
úzká spolupráce s ostatními pracovníky ŠPP, podpora spolupráce třídy a třídního učitele
spolupráce se specializovanými školskými a dalšími poradenskými zařízeními, zejm. pedagogicko-psychologickými poradnami, dále se zařízeními a institucemi zdravotnickými a sociálními, s orgány státními i nestátními s organizacemi péče o děti a mládež apod.
prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.), techniky učení
pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu
skupinová a komunitní práce s žáky
Metodik prevence
Metodické a koordinační činnosti
1) Koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
2) Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
3) Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
4) Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
5) Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.
6) Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
7) Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.
8) Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
9) Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.
Informační činnosti
1) Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
2) Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
3) Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce i jednotliví odborníci).
Poradenské činnosti
1) Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
2) Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
Základní škola a mateřská škola Ostrava
Ostrčilova 10, příspěvková organizace
Ostrčilova 10/2557
Ostrava 702 00
IČ: 61989037
Tel.: +420 596 113 411
E-mail: skola@zs-ostrcil.cz