přejít na obsah

Foto školní budovy

Report ze Švédska - den sedmý a osmý

Den sedmý

Dneska ráno jsme vstávali a šli se nasnídat. Jelikož nás bolely nohy z předchozího dne, tak jsme měli dnešní den odpočinkový. Po snídani jsme odpočívali nebo jsme hráli stolní tenis ve společenské místnosti. Odpoledne jsme šli do centra města. Většina zase šla do oblíbené kavárny Espresso house na náš všemi milovaný borůvkový koláč. Po procházce do centra jsme se vrátili zpátky na hotel a po zbytek dne jsme pokračovali v zaslouženém odpočinku.

Den Osmý

Dnes jsme vstávali brzo ráno, protože krátce po osmé hodině jsme měli odjet vlakem do hlavního města Švédska – Stockholm. Po zdlouhavé cestě vlakem jsme konečně vystoupili na hlavním nádraží ve Stockholmu.

Po menší procházce jsme se dostali na ostrov Djurgården, kde jsme se šli podívat na vrak královské lodi v muzeu Vasa. Loď se potopila v 17.století, když byla poprvé postavena na vodu!!! Ve 20. století byla loď vylovena z vody a teď je vystavena v muzeu od roku 1990. Po návštěvě vraku lodi jsme se vydali na další ostrov na obhlídku starého města. Ostrov byl ukázkou staré švédské architektury. Dostali jsme rozchod na 1 hodinu. Někdo šel na domácí masové koule a ostatní si šli prohlédnout ulice a koupit nějaký ten suvenýr.

Čas ubíhal a my jsme museli zase jít zpátky na nádraží, protože nám odjížděl vlak zpátky do Sundsvallu. Po další zdlouhavé cestě vlakem jsme kolem 20. hodiny večer dorazili zpátky do našeho malého městečka. V hotelu jsme si vyzvedli večeři a zazvonil zvonec a dne bylo konec.