Souhrnné grafy pro celou školu - tzv. "pavouci"
Dotazník pro učitele
Dotazník pro žáky 1. stupně
Dotazník pro žáky 2. stupně
Dotazník pro rodiče žáků 1. stupně
Dotazník pro rodiče žáků 2. stupně
Dotazník pro učitele / žáky / rodiče
Info: V posledním sloupci s názvem "STRANY" jsou uvedeny odkazy na obrázky odpovídající číslům stran v názvech odkazů.
OTÁZKA | TEXT OTÁZKY | STRANY |
---|---|---|
1. CÍLE ŠKOLY | ||
ŽÁDOUCÍ CÍLE ŠKOLY | ||
R2 | Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? | 1 - 4 |
U1 | Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? | 2 - 4 |
2Z13 | Co podle vás patří mezi hlavní úkoly školy? | 3 - 4 |
JAK SE ŠKOLE DAŘÍ CÍLE NAPLŇOVAT? | ||
R17 | Posuďte, do jaké míry je vaše dítě schopno následujících činností. | 5 - 7 |
U7 | Posuďte, do jaké míry jsou žáci schopni následujících činností. | 6 - 7 |
2. ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM | ||
R7 | Dostali jste od školy nějaké informace o probíhající reformě základního školství? | 8 |
R8 | Máte zájem dozvědět se o těchto změnách víc? | 9 - 10 |
U26 | Považujete přechod ke školním vzdělávacím programům za krok správným směrem? | 11 |
3. VÝBĚR ŠKOLY | ||
R1 | Podle čeho jste se především rozhodovali při výběru školy, kterou vaše dítě navštěvuje? | 12 |
4. SPOKOJENOST SE ŠKOLOU | ||
R27 | Doporučili byste svoji školu svým přátelům, pokud by hledali školu pro své dítě? | 13 |
U11 | Jste rád(a), že učíte právě na téhle škole? | 14 |
U10 | Kolik bodů byste udělil (a) škole za její atmosféru a vnitřní klima? | 15 |
1Z18 | Jakou známkou bys ohodnotil(a) školu? | 16 |
2Z1 | Jsi rád(a), že můžeš chodit právě do téhle školy? | 17 - 18 |
1Z1 | Líbí se ti u nás ve škole? | 19 |
1Z2 | Těšíš se ráno na něco nebo na někoho ve škole? | 20 |
U25 | Mít možnost vrátit se na začátek a rozhodnout se znovu - stal(a) byste se opět učitelem(kou)? | 21 |
R19 | Existuje nějaká vzdělávací oblast, předmět, skupina předmětů, na níž by se podle vás měla škola více zaměřit? | 22 |
5. KVALITA A FORMA VÝUKY | ||
KVALITA VÝUKY | ||
R12 | Jak hodnotíte celkově kvalitu výuky v této škole? | 23 - 24 |
U2 | Kolik bodů byste udělil škole za kvalitu výuky? | 25 |
R13 | Myslíte si, že existují velké rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů k výuce? | 26 |
U3 | Myslíte si, že existují velké rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů k výuce? | 26 |
U27 | Které nedostatky pociťujete ve své vlastní práci? | 27 |
U28 | Co se vám ve vaší práci v současné době především daří? | 28 |
NÁROČNOST UČENÍ | ||
U9 | Jsou žáci učením přetěžování? | 29 |
R20 | Je vaše dítě učením přetěžováno? | 29 |
JAK VÝUKA PROBÍHÁ | ||
1Z10 | Můžeš si vybrat při vyučovací hodině práci či cvičení podle sebe? | 30 |
1Z12 | Pracujete v hodinách i ve skupinkách? | 31 |
2Z16 | Jak často se stane, že v podstatě celou hodinu jenom posloucháte nebo si zapisujete to, co vám učitel/ka vykládá? | 32 |
2Z20 | Jak často během hodin pracujete na řešení nějakého problému ve skupinkách nebo v týmech? | 33 |
2Z21 | Jak často si místo toho, aby vám všechno řekl(a) učitel(ka), odpovídáte na některé vaše otázky sami tak, že si hledáte odpovědi v knihách, na internetu, v časopisech atd.? | 34 |
2Z22 | Jak často diskutujete v hodinách ve třídě o vašich názorech na věci, o kterých se učíte, na knížky, které čtete, na aktuální události atd.? | 35 |
2Z15 | Stává se ti, že se něco učíš nazpaměť, přestože vlastně moc nevíš, co to znamená? | 36 |
2Z18 | Snaží se učitelé o to, aby vás učení bavilo a bylo pro vás zajímavé, aby ses nenudil? | 37 |
2Z14 | Když něco během hodiny nevíš, nestihneš, nebo se ti něco nezdá na výkladu, kolika učitelům to řekneš bez obav, že se naštvou, vynadají ti nebo tě kvůli tomu zesměšní? | 38 |
2Z7 | Ptají se tě učitelé na tvůj názor na výuku - například co bys chtěl(a) dělat, která činnost v hodině tě nejvíce zaujala,jak se ti hodina líbila atd.? | 39 |
1Z11 | Baví tě to, o čem se ve škole učíte? | 40 |
U6 | Máte od svých žáků dostatek informací o tom, jak komu z nich vyhovuje váš způsob výuky? | 41 |
1Z9 | Nechá tě paní učitelka nebo pan učitel říci, co si myslíš – svůj názor? | 42 |
2Z17 | Co je pro tebe osobně největší překážkou, abys dosahoval lepších výsledků? | 43 |
U4 | Co je podle vašeho názoru pro významnou část žáků největší překážkou k dosažení lepších výsledků? | 44 |
R15 | Co podle vás především brání vašemu dítěti v dosahování lepších výsledků? | 45 |
2Z19 | Jakými aktivitami bys doplnil(a) výuku, protože by ti pak připadala zajímavější a asi by tě více bavila? | 46 |
R16 | Kterou z následujících aktivit byste preferovali na úkor klasických hodin výuky? | 47 |
VOLITELNÉ PŘEDMĚTY | ||
2Z12 | Vyhovuje ti počet volitelných předmětů ve tvém rozvrhu? | 48 |
R18 | Jste spokojeni s nabídkou volitelných předmětů? | 49 |
OBLÍBENÉ PŘEDMĚTY | ||
2Z23 | Které předměty patří mezi tvé oblíbené? | 50 - 51 - 52 - 53 |
1Z16 | Zaškrtni nejvíce 3 předměty, které patří mezi tvé oblíbené | 58 - 59 - 60 - 61 - 62 |
NEOBLÍBENÉ PŘEDMĚTY | ||
2Z24 | Které předměty patří mezí tvé neoblíbené? | 54 - 55 - 56 - 57 |
1Z17 | Zaškrtni nejvíce 3 předměty, které máš nejmíň rád | 63 - 64 - 65 - 66 - 67 |
6. HODNOCENÍ | ||
R22 | Který způsob hodnocení považujete za nejvhodnější? | 68 |
R21 | Myslíte si, že je vaše dítě hodnoceno objektivně? | 69 |
2Z25 | Máš možnost hodnotit ve škole své vlastní výkony a vystoupení nebo vystoupení svých spolužáků? | 70 |
R14 | Hodnotí učitelé vaše dítě hlavně za jeho encyklopedické znalosti? | 71 |
U5 | Kolik vašich žáků by podle vás výrazně polevilo ve svém úsilí, kdyby se dozvěděli, že nebudou dostávat jiné známky než jedničky nebo dvojky? | 72 |
U8 | Myslíte si že je potřeba brát při klasifikaci v úvahu rovněž kázeň žáků v hodinách? | 73 |
7. VZTAHY | ||
UČITELÉ – ŽÁCI | ||
2Z5 | Máš pocit, že s tebou učitelé jednají fér – např. drží dané slovo, splní to, co slíbí, hodnotí tě objektivně atd.? | 74 |
U13 | Chovají se podle vás učitelé k žákům korektně a berou je jako své partnery? | 75 |
2Z6 | Máš výhrady k tomu, jak se někteří tvoji spolužáci chovají k učitelům? | 76 |
U14 | Máte vážné výhrady k chování žáků k učitelům? | 77 |
1Z3 | Poradí a pomůže ti paní učitelka nebo pan učitel, když potřebuješ? | 78 |
1Z4 | Můžeš se s prosbou o pomoc obrátit na všechny učitele? | 79 |
ŽÁCI – ŽÁCI | ||
2Z8 | Jaké jsou celkově vztahy mezi žáky ve vaší třídě? | 80 |
U15 | Jak byste celkově zhodnotil(a) převažující vztahy mezi žáky vaší školy? | 81 |
R24 | Jaké jsou, podle vás, v převažující míře vztahy mezi žáky školy? | 82 |
1Z5 | Máš ve třídě kamarády? | 83 |
1Z6 | Chovají se děti u vás ve třídě k sobě hezky? | 84 |
UČITELÉ – UČITELÉ | ||
U12 | Spolupracují spolu učitelé při plánování výuky a její realizaci dostatečně? | 85 |
RODIČE – UČITELÉ | ||
R4 | Jste spokojeni s tím, jak se k vám učitelé chovají, respektují vás a vaše názory? | 86 |
RODIČE – ŽÁCI | ||
1Z15 | Pokud máš ve škole nějaký problém, svěříš se rodičům? | 87 |
VEDENÍ – UČITELÉ | ||
U21 | Cítíte, že vedení oceňuje vaši práci? | 88 |
U23 | Máte vy osobně reálnou možnost zasahovat do rozhodnutí, které se týkají chodu školy a její budoucnosti? | 89 |
VEDENÍ ŠKOLY | ||
U22 | Jste spokojen/a s organizací chodu a řízením školy? | 90 |
R3 | Jste spokojeni s tím, jak je vaše škola řízena? | 90 |
8. BEZPEČNÉ A ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ ŠKOLY | ||
R23 | Zažívá vaše dítě ve škole nebo kvůli ní strach? | 91 |
1Z8 | Zaškrtni všechno, čeho se bojíš | 92 - 93 - 94 - 95 - 96 |
2Z2 | Je ve škole důvěryhodná osoba, o níž víš, že se na ni můžeš obrátit s problémem nebo se žádostí o důvěrnou radu? | 97 |
R25 | Znepokojovalo vás někdy chování některých žáků školy k vašemu dítěti? | 98 |
9. SPOLUPRÁCE | ||
U20 | Mají ve vaší škole rodiče reálnou možnost ovlivňovat chod školy a její budoucnost? | 99 |
R11 | Máte v této škole vy jako rodiče reálnou možnost ovlivňovat její chod a rozhodování o její budoucnosti? | 99 |
U18 | Považujete stávající úroveň spolupráce rodiny a školy za vyhovující? | 100 |
R9 | Považujete stávající úroveň spolupráce rodiny a školy za vyhovující? | 101 |
U17 | Zajímají se rodiče dostatečně o práci a chování svých dětí ve škole? | 102 |
1Z7 | Navštěvují rodiče vaše školní akce – besídky, výstavy, akademie? | 103 |
R5 | Jste dostatečně informováni o dění ve škole? | 104 |
R6 | Vyhovuje vám způsob, jakým se můžete v současné době informovat o dění ve škole a termíny, v nichž se můžete informovat? | 105 |
2Z10 | Myslíš si, že kdyby sis na něco u vás ve škole stěžoval(a) – např. na učitele, metody výuky, nespravedlivá rozhodnutí atd. - mohlo by ti to nakonec způsobit ještě více problémů? | 106 |
2Z11 | Zkus se zamyslet nad svými zkušenostmi a nad zkušenostmi svých spolužáků – máš pocit, že když někdo chce u vás ve škole něco změnit, např. výzdobu ve třídě, téma besedy, průběh výuky atd., je nějaká šance, že se mu to povede? | 107 |
U19 | Do kterých oblastí života školy by rodiče raději zasahovat neměli? | 108 |
R10 | Máte zájem spolupodílet se na? | 109 |
U16 | Do kterých oblastí života školy by žáci raději zasahovat neměli? | 110 |
10. MATERIÁLNÍ ZÁZEMÍ | ||
R26 | Jste spokojeni s materiálním zázemím školy? | 111 |
U24 | Jste spokojen s materiálním zázemím vaší školy? | 112 |
2Z27 | Líbí se ti prostředí ve škole? | 113 |
11. ŠKOLNÍ NEJ | ||
R28 | Čeho si na vaší škole nejvíce vážíte? | 114 - 116 |
R29 | Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co vám na vaší škole nejvíce vadí? | 115 - 116 |
U29 | Čeho si na vaší škole nejvíce vážíte? | 117 - 119 |
U30 | Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co vám na vaší škole nejvíce vadí? | 118 - 119 |
2Z28 | Čeho si na vaší škole nejvíc vážíš? | 120 - 122 |
2Z29 | Co by bylo potřeba na vaší škole změnit, co ti na vaší škole nejvíce vadí? | 121 - 122 |